Kolekcijoje ir parodoje išsiskiria kūriniai, atstovaujantys vienam ryškiausių XX a. 8–9 dešimtmečių sovietinio neoficialiojo meno reiškinių – Maskvos konceptualizmui, pirmiausia siejamam su Iljos Kabakovo ir apie jį susibūrusių bendraminčių (Viktoro Pivovarovo, Eriko Bulatovo, Olego Vasiljevo, Ivano Čiuikovo ir kitų) grupės kūryba. Pavadinimą šiam meno reiškiniui davė menotyrininkas Borisas Groysas, 1979 m. paskelbęs straipsnį „Maskvos romantinis konceptualizmas“.

Išaugęs neoficialiame meno lauke, Maskvos konceptualizmas jungė Vakarų konceptualiojo meno strategijas su vietos politikos ir kultūros tradicijomis bei aktualijomis. Maskvos menininkus su vakarietiškuoju konceptualizmu siejo teikiama pirmenybė kūrinio idėjai, o jos materiali išraiška tebuvo antraeilė. Tačiau maskvietiškoji konceptualizmo variacija pirmiausia buvo grįsta SSRS totalitarinio režimo ir dailės sistemos kritine refleksija: menininkai abejojo oficialiai palaikomomis meno ir menininko sąvokomis, kritikavo santvarką, grįstą komunaliniu bendrabūviu, savo kūryboje siekė parodyti jos absurdą ir sukurti jai alternatyvą.

Kadangi menininkai susibūrė jau turėdami kiekvienas savo individualų braižą, Maskvos konceptualizmui būdinga išraiškos ir meninės veiklos formų įvairovė. Menininkai reiškėsi dailėje, užsiėmė publicistika, leidyba, archyvų kūrimu, rengė performansus ir menines akcijas. Ypač svarbi Maskvos konceptualistams buvo literatūra – kūrinius dažnai lydėdavo gausybė tekstų, komentarų. Konceptualistus siejo ir jų pačių suformuluoti saviti teoriniai pagrindai. Jų pagrindinės sąvokos išdėstytos menininko, konceptualistų grupės „Kolektivnyje deistvija“ (liet. „Kolektyviniai veiksmai“) įkūrėjo Andrejaus Monastyrskio sudarytame „Maskvos konceptualizmo mokyklos terminų žodyne“ (1999). Pagrindinė kūrybinės praktikos dalis Maskvos konceptualistams buvo ne apčiuopiami meno objektai, bet pokalbiai, bendravimas, idėjų mainai. Todėl Maskvos konceptualizmo pamatas ir branduolys buvo ne tik tam tikros bendros kūrybos kryptys, bet ir pati menininkų bendruomenė.